Heenreis en in Adelaide - Reisverslag uit Glenelg, Australië van kookaburra - WaarBenJij.nu Heenreis en in Adelaide - Reisverslag uit Glenelg, Australië van kookaburra - WaarBenJij.nu

Heenreis en in Adelaide

28 November 2015 | Australië, Glenelg

Donderdag vertrokken vanuit het pittoreske Velsen-Noord. In de ochtend uitgebreid ontbeten bij tante Mieke en in de auto van Cindy door ome Bart en tante Mieke naar Scheepshol gebracht. Erg lief !

Dennis had nog nooit in zo'n groot vliegtuig gezeten, dat was spannend dus, iets met weer kind voelen :-)

Afscheid genomen, door de douane heen en in die grote Airbus 380 gestapt. Na ongeveer 6u vliegen op Dubai geland, jemig dat is een mega vliegveld, met een metro van de ene naar de andere gate gebracht.

Daarna de ongeveer 12u durende vlucht naar Adelaide gepakt. Ditmaal met een Boeing 777. Stoelen waren krapper, gelukkig 2 stoelen waarvan 1 bij het raam en de andere bij het gangpad. Duurde behoorlijk lang, Wendy had nogsteeds de oorontsteking en Dennis zijn oor zat ook dicht, beide de rechter dus communicatie tussen ons ging ook niet erg makkelijk, want we hoorden elkaar moeilijk, maar dat gaat vast wel weer over binnenkort. Films kijken, af en toe de ogen even dicht, al lukt slapen echt niet in zo'n kist. Gelukkig was er voor 1 dollar wifi internet aan boord, erg handig als je op je telefoon allerlij ebooks hebt staan, maar je vergeten bent om thuis een ereader app te installeren...

Na een bumpy ride geland in Adelaide, eerst paspoort controle, daarna de bagage controle, even stuntelen met het bagage karretje (Dennis kan niet met zo'n ding overweg) onze mede reizigers moesten alles uitpakken, wij niet, leuk praatje gehad met de medewerker over Dennis zijn ervaringen met de bagagekar, koffers door de scan, en we stonden binnen een minuutje weer aan de andere kant, in Australië.

Hans, een van de eigenaren van de B&B stond ons op te wachten en reed ons naar de wijk Glengowrie. Even bijgepraat en op bed.

Vanochtend een lekker ontbijt gehad en met Hans en Gerda bijgepraat en met hen nabij bij het strand in Glenelg Adelaide koffie gedronken, daarna Adelaide in. Adelaide is uitgestrekt, eigenlijk geen flats, meestal veel lage huizen en veel wijken. Het strand is van de overheid, dus iedereen kan beschikken over het strand. Heerlijk.

Prepaid Simkaart gekocht in de aanbieding voor 10 dollar een maand in Australië onbeperkt bellen en veel internet. De zon schijnt en het is 20 graden Nu even pootje baden in de zee en vanavond zijn we uitgenodigd bij Hans en Gerda om te komen eten.

Leuk hier!

Groeten van ons!

• 28 November 2015 - 09:10

Daisy:

Wat een heerlijk verslag! En super om te weten dat alles goed is gegaan!!!!
    XXX

• 28 November 2015 - 10:36

BART VAN RIXEL:

WAT EEN CLERE EIND WEG MAAR WEL GENIETEN HOOR.
    WAT LEUK ZO`N VERSLAG ZAL HET AAN DE MEIDEN EN MIEKE LATEN LEZEN.
    HOU JE OREN OPEN EN IK HOOR JULLIE VEEL PLEZIER. BART

• 28 November 2015 - 13:43

Mirjam:

Hey luitjes, wat leuk om jullie eerste reisverslag te lezen. Nu al genieten. Leef met jullie mee. Groetjes mirjam

• 28 November 2015 - 22:20

Mieke:

Hallo Wendy en Dennis.
    Fijn om te horen dat jullie veilig aangekomen zijn na zo een lange vlucht, puf, puf.
    Nu elke dag jullie droom beleven! Gaaf.......
    Op dit moment hier wind en regen met een stuk letter en thee op de bank,
    over een half uurtje naar bed en jullie dag begint, love you, tot later Miekexxx

• 30 November 2015 - 09:15

Mamma:

Hey lievers,

Wat een reis! Blij dat alles goed gegaan is. Wat een leuk verslag!
    Hoop dat het beter gaat met jullie oren.
    Hier was het gisteren zeer stormachtig code oranje. Dus lekker binnen gebleven.
    Ik had niet helemaal begrepen hoe ik je kon bereiken maar het is me gelukt:)).
    Geniet van alles en tot het volgende bericht hoe het o.a bij Hans & Gerda was geweest.
    Dikke knuffel mamma en Martin

• 30 November 2015 - 23:15

Cindy:

Howdie Wen en Den,
    Superleuk om te lezen zeg! Heerlijk voor jullie, geniet ervan samen. Groetjes van het hele spul hier. Xx Cindy

• 01 December 2015 - 20:59

Ppn Kris:

Zo he wat leuk! Xx
    Mis jullie nu al. Veel plezier nog! Geen jetlek( of hoe je dat ook schrijft )
    Hou van jullie xxx ppn Kris❤️❤️

• 04 December 2015 - 02:36

Lia :

Hallo Wendy en Dennis , leuk om jullie reis zo the volgen , wens jullie een hele fijne tijd en veel plezier samen , groeten Lia en Ton