Australian Alps - Reisverslag uit Canberra, Australië van kookaburra - WaarBenJij.nu Australian Alps - Reisverslag uit Canberra, Australië van kookaburra - WaarBenJij.nu

Australian Alps

Door: Dennis

17 December 2015 | Australië, Canberra

Veel gedaan en gezien de afgelopen dagen, een gesprek gehad met een vriendin van een collega van Dennis die al mee dan 20 jaar in Melbourne woont, weer veel opgestoken! De volgende dag met de tram naar Melbourne. De tramhalte was ver lopen, 45 minuten daar hadden we ons een beetje mee vergist.

Het centrum van Melbourne was leuk om te zien, veel culturen en they are loving art. Een aantal bomen gezien met gebreide jasjes eromheen, kerstman gespot, een lego kerstboom bekeken en veel kerstmuziek gehoord. Toen even een winkelcentrum in, zo, die was echt groot. 6 verdiepingen, over diverse straten en om oude gebouwen heengebouwd. Daarna met de gratis city tram naar de haven en van daar weer terug naar het centrum gelopen. Eind van de middag een lekker gebakje gegeten, moet kunnen :-)

Buitenwijken vielen erg tegen, ze waren slecht onderhouden. Dit in tegenstelling tot Adelaide.

De volgende dag moesten we om 10u van de camping zijn, dat is hier bij de meeste campings zo. Vandaag richting de Australian alps gereden en al vlot ging Wendy's oor eindelijk weer open, dat is dus ook weer opgelost. In de Alps bevindt zich de hoogste berg van het land, met een stoeltjeslift naar boven en vanaf daar een wandeling gemaakt. Uitzicht was prachtig alleen werd verpest door vliegen, niet 1 maar duizenden, heel irritant, deze maken we vaker mee, sommige gaan gelijk naar je oren, neus en ogen. Behoorlijk vervelend. Heel de staat Victoria heeft hier last van, behalve bij de grote steden. Tja, niet alles kan leuk zijn op zo'n vakantie. Op de campings valt het wel wat mee, maar onderweg even stoppen en langs de weg eten is niet te doen.

Inmiddels staan we op een camping nabij Canberra, de hoofdstad van Australië. Wel veel verkeerslawaai, hopelijk wordt dat vanavond wat minder. Nu wat uitrusten. Morgen met de bus naar de stad.

Groetjes!

• 18 December 2015 - 00:57

Mieke:

Hey lieve Wendy en Dennis.
    Wat een mooie foto s,geweldig groots allemaal!
    Jullie hebben zo al een hele afstand afgelegd en
    zo te lezen kan je geen vlieg meer zien.
    Sterkte in de taaie uurtjes en veel avontuur plezier
    liefs Miekexxx

• 18 December 2015 - 07:29

Mamma & Dennis:

Hoi Wen & Den,

Wat fijn om weer van jullie te horen. Zat er best over in. Maar ik ben weer blij!
    Wat hebben jullie veel gedaan! Heerlijk om dat te lezen. En wat een prachtige ligstoel Wen?
    Hier in het kikkerlandje nog niet gezien

• 18 December 2015 - 07:31

Mamma:

Het bericht komt niet helemaal door zie ik. Geniet lekker van alles en nu lekker uitrusten. Hier alles ok en helaas met kerst geen sneeuw

• 18 December 2015 - 07:32

Mamma:

Kussies

• 18 December 2015 - 08:04

Harrie:

Hi Gabbers. De camping waar je staat is zeker Exhibition Park in Canberra? Want de andere campings zijn vrij prijzig!! Je moet je daar wel vermaken zeg, er zijn daar meer cafe's en restaurants per person dan in heel australie, echt iets voor jonge mensen. Nou veel plezier, ik mis Julie wel. Groetjes

• 18 December 2015 - 09:22

Daisy:

Hi Wen en Den,

Ja zie je die prachtige bergen doen een mens goed! Wen wat heerlijk dat je oor weer open is. Wat een verademing zal het voor je zijn, nu kan je Dennis weer horen ouwenelen :-)
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen. Ga zo door. En jullie genieten zo te lezen op en top!

Super!

Veel plezier,
    x Daisy en Maarten
    (en de kleine JONGEN)

• 18 December 2015 - 10:59

Mirjam:

Veel te zien en veel te beleven voor jullie, geniet er lekker van. Het is jullie gegund hoor!!
    Veel plezier daar. Groetjes vanuit Nederland. x Mirjam

• 18 December 2015 - 12:01

Baukje Luinstra:

Hallo Den en Wen,

Wat fijn om zoveel te beleven, 't is jullie van harte gegund.
    En gelukkig is 't met dat oor van Wendy ook weer wat beter, ja dat ouwenelen(mooi woord trouwens) van Dennis, ha, ha!!!
    En dan die zonsondergang, mooi plaatje!

Lieve groetjes van mij en blijf lekker genieten!!!(en...ons op de hoogte houden, dan is 't net of jullie nog in
    St. Jacob zitten(daar is trouwens ook alles goed)

• 18 December 2015 - 12:26

Whaaaa wat leuk nieuws het word een zoon/ neefje! Wat leuk gefeliciteerd Maarten en Daisy!

Hey pap, de camping in Canberra was Queanbeyan riverside tourist Park. Net even buiten de stad maar wel dichtbij een bushalte. Met de hightop campervan kunnen We niet in de steden parkeren in de parkeergarages. Het rijden in de steden proberen We zoveel mogelijk te vermijden. Hopelijk gaat dat ook in Sydney lukken. Sinds vandaag hebben de Kids hier zomer vakantie en tussen kerst en oud en nieuw zijn bijna alle bedrijven dicht. Dus We worden gewaarschuwd voor volgeboekte campings. Morgen dan toch maar wat vast leggen voor de aankomende periode. We staan nu in Wollongong aan het strand en hebben vandaag lekker langs de kust gefietst was erg leuk.

Ja was een leuke stoel mam. En niet heel duur. We gingen hout halen om te laten zagen in plankjes om de campervan te levelen. Kregen uiteindelijk iets van 20 plankjes gratis mee. Erg aardig die Australiërs. En het leuke is dat ze denken dat We uit perth komen. Staat op ons kenteken en we hebben geen reclame op de bus zoals alle andere toeristen. Dus we hebben best vaak aanspraak van locals best gezellig.

We zijn de staten Victoria en ACT uit en de vliegen zij niet eindelijk weg. De wind had ze meegenomen uit de outback. Blijkt soms voor te komen in de zomer. Maar daar gaan We nooit meer heen blegh

We missen jullie wel hoor. Ben toch wel blij met het blog.

Xxx den en wen

• 18 December 2015 - 15:38

BART VAN RIXEL:

HALOO DAAR zijn het geen stront vliegen anders schijt je in hoek gaan die vliegen allemaal daar heen zit lekker zelf zonder vliegen. jullie moeten niemand missen want je geniet en voor je het weet ben weer in dit kikkerland met paarden vliegen veel plezier nog en bedankt maar weer voor het reis verslag. bart

• 22 December 2015 - 19:35

Cindy:

Zoooooo leuk om te lezen!!
    Keileuk jongen, zegt Kris met belgisch accent.

Fijne kerstdagen samen leuk stel!!, ik zie jullie helemaal voor me samen opstap met de campervan en de locals voor de gek houden met een Perth's accent....

Enjoy, geniet, beleef en be happy! Love you