Great ocean road! - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van kookaburra - WaarBenJij.nu Great ocean road! - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van kookaburra - WaarBenJij.nu

Great ocean road!

11 December 2015 | Australië, Apollo Bay

Hier zijn we weer! We hadden niet veel bereik tijdens de reis over de great ocean road was even helemaal off the grid. Bij het begin van de great ocean road hebben we in warrnambool overnacht. Een camping met onwijs veel vliegen. Het lijkt wel hoe warmer het wordt hoe actiever de vliegen en mieren worden. Maar gelukkig was het maar voor 1 nacht. 's avonds nog wel even lekker kunnen lopen en de volgende ochtend toch even wezen kijken in de baai van warrnambool omdat er in de baai een whale nursery is. (walvissen komen daar om de kleine te laten komen en een eerste goede start te geven voor ze naar zuid Pool gaan. Helaas waren We te laat en waren ze al vertrokken. Alsnog een hele mooie baai met turquoise water en een piertje (jetty). Vandaar gingen we de echte road op. Leuk gevoel hoor. Net een klein kindje dat het grote avontuur tegemoet gaat. In het begin was er nog niet veel te zien. Maar op een gegeven moment kom je bij de de grotto een soort grot waar de golven in botsen. Dan de London Bridge 2 rotsen die nog met elkaar verbonden zijn door een brug. Lochard gorges ook zoiets (weet niet meer precies) en dan natuurlijk de twelve apostles we hadden mooi weer en gelukkig konden Weneen paar mooie foto's maken van 2 van de apostles.

Wat ik (wendy) meer een attractie vond waren de Japanners met hele gezinnen in een luxe huur wagen. Racend over de GOR om snel uit te stappen een selfie te maken met een selfie stick (en een ✌) en snel weer instappen om door te racen. Dus best wat gevaarlijke situaties en erg druk.
We hebben overnacht in Apollo Bay. We wilde nog naar Otway national park maar we waren kapot dus ff door gereden naar de camping. Lekker gegeten in een café en een romantische strandwandeling gemaakt

• 11 December 2015 - 09:54

Mamma & Martin:

Hey Wen & Den
    Heerlijk om weer jullie verhaal te lezen. Gelukkig is de vliegenplaag weer achter jullie.
    Je merkt het al ik zit bovenop mijn tablet om jullie leuke verhalen te lezen.
    Geniet er lekker van en tot ????
    Love you. Kussies mamma & Martin

• 11 December 2015 - 10:07

Baukje Luinstra:

Fijn om te horen dat jullie zo genieten. En dat van die Japanners is al wat jaren aan de gang, wij zagen ze ook in Noorwegen, snel uitstappen aan een drukke weg en foto's maken, zonder op het overige verkeer te letten. Zeker wanneer er ergens een waterval was, waren ze niet te houden. En daarna
    met armen vol chocola weer de bus in. Natuurlijk nog geen selfys dat is van de laatste tijd.
    Bedankt voor jullie leuke verhalen, hier vooral mee doorgaan, zo zijn jullie niet zo ver weg. Liefs en groetjes van mij!

• 11 December 2015 - 16:49

Tanya En Harrie:

Hi Gabbers. Mieke heeft mij verteld hoe ik moet reageren dus vandaar dat ik aan de late kant ben. Dit is een geweldige site om wat van je te horen en leuke verhalen dat het zijn. Goed dat jullie aan het genieten zijn, dit is een wel verdiende vakantie. Niet zo leuk dat het daar maar 8 graden is en hier wel 30 maarja je kan niet alles hebben hi hi. Lieve groetjes xxx

• 12 December 2015 - 10:04

BART VAN RIXEL:

dag allemaal daar aan de andere kant van deze wereld gaat weer super zo lees ik dat.
    jammer dat de walvissen pleiten waren hadden ze niet ff kunnen wachten op jullie.
    gelukkig heb jij je eigen walvisje mee wendy.
    veel plezier en genieten maar he.
    hoor jullie of lees jullie gr. opa eikel.

• 12 December 2015 - 14:35

Mirjam:

Hallo Dennis en Wendy, ontzettend leuk om weer wat van jullie te horen. Jullie moeten vast en zeker een goede trip beleven. Keep up the great work!!!!
    Groetjes Mirjam

• 17 December 2015 - 23:12

Mieke :

Hey Hallo lieve Wendy en Dennis. Bedankt voor jullie uitgebreid verslag.
    Na een weekje griep, nu met een rivella en een stukje geit even gezellig
    een berichtje .Wat fijn om te lezen dat je het samen zo goed hebt en
    alle nieuwe dingen kan ervaren als een blij kind, dat noem ik Supper.
    Sommige plekjes doen je zeker denken aan Robinson , mooie plekken en.......
    (Bij oorontsteking de oren droog houden van water, zegt de specialist Yvon)
    Wat maken jullie veel mee, indrukwekkende natuur... dat is wel wat anders dan ons
    klein Nederland, Yes you dit what you wanted. Inmiddels zullen vele mensen al kontact
    gemaakt hebben met ons gezellig stel uit Friesland. Nog heel veel meer liefs en blijheid
    toegewenst alle dagen,Warme groet van Miekexxx (tot later) alles komt .... .....je